STOP SDBLOCKER

תשבצים, תשחצים. כל הפתרונות, כל ההגדרות, כל מה שאתם מחפשים - רק במורדו תשבצים. הפיצוח עלינו , הפרס עליכם ;-)

רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>
מודעות

ציפור שיר | ציפור שיר תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ציפור שיר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "ציפור שיר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ציפור שיר בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. בהצלחה !

ציפורי שיר הן סדרת ציפורים גדולה ומגוונת, הכוללת למעלה ממחצית מכלל מיני הציפורים בעולם. הן מאופיינות בקנה קול מפותח ובשירה ייחודית, המשמשות לתקשורת בין פרטים, משיכת בני זוג ותיחום טריטוריה.

סדרת ציפורי השיר (Passeriformes) היא תצוגה מרהיבה של גיוון ביולוגי. עם למעלה מ-5,400 מינים, היא לא רק הסדרה המגוונת ביותר של עופות, אלא גם של כל בעלי החוליות! תפוצתן של ציפורי שיר משתרעת לכל פינה בגלובוס, למעט אנטארקטיקה הקפואה, ומגוון המינים מגיע לשיאו באזורים הטרופיים החמים והלחים.

גודל וצבע

ציפורי שיר מציגות טווח מדהים של גדלים, החל מהעורב השחור אדיר הממדים, ששוקל 1.4 ק"ג ומוטת כנפיו מגיעה ל-130 ס"מ, ועד לטירן גמדי קצר-הזנב הזעיר, ששוקל 4.2 גרם בלבד ואורכו 6.5 ס"מ. גם עולם הצבעים שלהן עשיר ומגוון, החל מהנוצות הצבעוניות והמרהיבות של עדניים בגינאה החדשה ועד לצבעים החומים והאפורים הצנועים יותר של דרורים וברווזים.

יכולות ווקאליות

אחד המאפיינים המרתקים ביותר של ציפורי שיר הוא יכולתן הווקאלית המפותחת. רוב המינים (לא כולם!) מסוגלים לשיר שירים מורכבים ויפים, המשמשים לתקשורת ביניהם, הגנה על שטח, משיכת בני זוג וגידול צאצאים. לכל מין שיר ייחודי משלו, וחלק מהמינים, כמו קיכלי רונן וזמיר, ידועים בשירתם הנפלאה.

מאפיינים נוספים

לציפורי שיר ישנם מאפיינים מורפולוגיים רבים המשותפים להם, ביניהם:

  • צורת זרע ספיראלית
  • חך גרמי מפותח
  • מטבוליזם מהיר יחסית
  • זנב קצר
  • שלוש אצבעות רגליים קדימה ואחת אחורה
  • בוהן גמישה וגדולה

התנהגות

ציפורי שיר הן קבוצה בעלת התנהגויות מגוונות. חלקן נודדות למרחקים גדולים, בעוד שאחרות הן מקומיות. הן מקננות במגוון מקומות, החל מעצים וקירות ועד חורים באדמה. ציפורי שיר הן גם הורים מסורים, והן מטפלות בגוזליהן עד שהם מסוגלים לעמוד ברשות עצמם.

דוגמאות

כמה דוגמאות מרתקות לציפורי שיר הן:

  • דרור: ציפור נפוצה וחכמה, המוכרת בזכות יכולתה לחקות קולות אנושיים.
  • קוקיה: ציפור ידועה בזכות "טפילות" קינון, בה היא מטילה את ביציה בקינים של ציפורים אחרות.
  • תוכי: ציפור אינטליגנטית וחברותית, המסוגלת ללמוד מילים ומשפטים.
  • פינגווין: ציפור ייחודית שאינה יכולה לעוף, אך שוחה בצורה מופלאה.

חשיבות:

לציפורי שיר יש חשיבות רבה הן מבחינה אקולוגית והן מבחינה תרבותית. הן מסייעות בשליטה על אוכלוסיות חרקים, מפיצות זרעים ומאביקות פרחים. הן גם מושא אהוב לצפייה, מחקר, אמנות ומוזיקה.

מחקר

ההיסטוריה האבולוציונית של ציפורי שיר עדיין לא ברורה במלואה, אך מחקרים גנטיים מראים על התמיינות ענפים רבים לאורך זמן. מוצאן הגאוגרפי כנראה מחצי הכדור הדרומי, עם ממצאים מאוסטרליה המתוארכים לאאוקן. סדרת ציפורי שיר מחולקת ל-3 תת-סדרות, 137 משפחות ו-5,400 מינים.

לא פעם יכולים להופיע בתשחץ ערכים דומים, לדוגמה:

לסיכום

ציפורי שיר הן קבוצה מגוונת של ציפורים, בעלות יכולת שירה ייחודית. הן נפוצות בכל העולם, וממלאות תפקידים חשובים במערכת האקולוגית. ציפורי שיר מסייעות בהדברה טבעית, בהאבקה של פרחים ובפיזור זרעים. הן גם מקור ליופי ומוזיקה, ותורמות לרווחת האדם. ציפורי שיר מגיעות במגוון רחב של גדלים, צבעים ותכונות. הן חיות במגוון רחב של בתי גידול, ביניהם יערות, שטחים פתוחים, אזורים עירוניים ואפילו מדבריות. לציפורי שיר יש חשיבות רבה הן מבחינה אקולוגית והן מבחינה תרבותית. הן תורמות רבות לבריאות הסביבה, ליופי ולמוזיקה, ומהוות חלק בלתי נפרד מהנוף הטבעי ברחבי העולם


מודעות



פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: טרד, סיס (ציפור שיר זריזת מעוף), קאק, תנר, תפר
פתרון 4 אותיות: אורג (ציפור שיר באפריקה), דרור, דוחל, זהבן, זמיר, זנבן (ציפור שיר גדולה/ציפור שיר הנפוצה בערבה), חוגה, חנקן, טסית, כתלי, סבכי, סתרי, עורב, עקעק, פרוש, פשוש, קנית
פתרון 5 אותיות: אנקור (ציפור שיר, דרוד הבית), בארית (ציפור שיר הדומה לדרור), בזבוז (ציפור שיר ממשפחת הפרושים), גבתון, גדרון, ורדית, זרזיר, חוחית, חמריה (ציפור שיר ממשפחת הקיכליים), ירגזי, ירקון, כוכית, מיינה, סיבכי (מציפורי השיר), סלעית, עלוית (מציפורי השיר), צופית, צוקית (ציפור שיר), 
צחיחן, קיכלי (ציפור שיר), קנרית (ציפור שיר צהובה ירקרקה), שחרור, שפמתן
פתרון 6 אותיות: אירניה, אלימון, בולבול (מציפורי השיר), זמירון (ציפור שיר), חצוצרן (ציפור מן הפרושיים), חרגולן, מדברון, סנונית, עורבני (ציפור שיר גדולה), עלווית, עפרוני, פיפיון, פתיאלי, שיחנית
פתרון 7 אותיות: חכלילית, נחליאלי, צחיחנית, קוליברי
פתרון 8 אותיות ומעלה: אורג מסכה אפריקני, זמיר רונן, חצוצרן מדבר (ציפור מממשפחת הפרושיים), כנף רננים, סלעית שחורת בטן (מן ציפור שיר)

מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

30 תגובות:

  1. ורדית (קיים גם ורדית אירופית)
    ורדית סיני (שם מדעי: Carpodacus synoicus), ציפור הנפוצה מסין דרך אפגניסטן עד לערב הסעודית, דרום ירדן, הנגב ודרום סיני. האקלים הטבעי שלה הוא מדברים חמים. ורדית סיני מעוטרת בנוצות ורודות. נוצותיהן של הנקבות חומות ומעט ורודות, ואילו הזכרים מכוסים כמעט בכל גופם בנוצות ורודות. המין נודד בחורף. ורדית סיני ניזונה בעיקר מזרעים וגרגרים. ורדית סיני היא הציפור הלאומית של ירדן.

    השבמחק
  2. ציפור בחמש אותיות: שרקרק.

    השבמחק
  3. ציפור שיר 6 אותיות פתיאלי

    השבמחק
  4. ציפור שיר ב- 4 אותיות:רמית

    השבמחק
  5. תשובות
    1. ציפור שיר(3,4), היא כחול חזה, לפי ויקיפדיה ציפור שיר קטנה, הופיע בתשבצי שלגי

      מחק
    2. ציפור נוספת
      לבני הדור

      מחק

תשבצים ותשחצים

פתרון תשבצים ותשחצים. בעזרת מורדו תשחצים תוכלו לפצח את התשבץ בקלות וביעילות. תשבצים ותשחצים טובים לזכרון. ולפיתוח יכולת החשיבה.