STOP SDBLOCKER

תשבצים, תשחצים. כל הפתרונות, כל ההגדרות, כל מה שאתם מחפשים - רק במורדו תשבצים. הפיצוח עלינו , הפרס עליכם ;-)

רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>
מודעות

זן של תרנגולים | גזע תרנגולים | סוג של תרנגול תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה זן של תרנגולים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "גזע תרנגולים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סוג של תרנגול בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

תרנגול הבית: ידיד ותיק, שותף למסע האנושי

תרנגול הבית, עוף שכיח בכל פינה בכדור הארץ, הוא אחד מבעלי החיים המבויתים הנפוצים ביותר. מוצאו בדרום מזרח אסיה, אך כיום הוא מצוי בכל יבשת מיושבת, ומספרם הכולל מוערך בעשרות מיליארדים. תרנגול הבית, בשמו המדעי Gallus gallus domesticus, הוא תוצר של ביות ארוך שנים של תרנגול הבר האסייתי. תהליך הביות שינה את תכונותיו של התרנגול, הגדיל את גודלו ומשקלו, ובזנים התעשייתיים, אף גרם לאובדן כושר התעופה שלו. שימושיו של התרנגול מגוונים וכוללים הפקת בשר וביצים, שימוש בנוצותיו, גידול כחיות מחמד ואף קרבות תרנגולים. מגוון הגזעים הרחב של תרנגול הבית מעיד על ההתאמה שלו לצרכים שונים, החל מגזעים המיועדים להטלת ביצים מרובה, וכלה בגזעים המיועדים לייצור בשר.

תרנגול הבר: האב הקדמון והשורשים הפראיים

תרנגול הבר, האב הקדמון של תרנגול הבית, הוא עוף ססגוני ומרשים. הזכר מתהדר בנוצות צבעוניות ובזנב ארוך וזורם, בעוד הנקבה בעלת צבעי הסוואה חומים-אפורים. תרנגולי הבר חיים בלהקות קטנות ביערות דרום מזרח אסיה, וניזונים ממגוון מזונות, כולל זרעים, חרקים ופירות. הם מקננים על הקרקע ומטילים מספר מצומצם של ביצים בשנה. תהליך הביות של תרנגול הבר החל לפני אלפי שנים, ככל הנראה באזור עמק האינדוס. ממצאים ארכיאולוגיים, כמו עצמות תרנגול שנמצאו בתל לכיש ובאתרים אחרים, מעידים על נוכחותו של התרנגול המבוית באזורנו כבר בתקופת הברונזה המאוחרת.

תרנגול הבית: אינטליגנציה מפתיעה ויכולות חישה

למרות הדימוי הרווח של התרנגול כיצור טיפש, מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על יכולות קוגניטיביות מרשימות אצל עופות אלו. מחקרים הראו כי תרנגולות מסוגלות לשליטה עצמית, להפגין אמפתיה כלפי תרנגולות אחרות ואף לזהות את עצמן במראה. בנוסף, לתרנגולים יש יכולות חישה מפותחות, כולל ראייה חדה המאפשרת להם להבחין בצבעים ובפרטים קטנים, שמיעה רגישה, חוש ריח מפותח וחוש מגע המאפשר להם לחוש בשינויים בטמפרטורה ולחץ. יכולות אלו מסייעות להם למצוא מזון, להימנע מטורפים ולתקשר ביניהם.

תרנגולים בתעשייה: בין שפע לביקורת

תרנגול הבית הוא אחד מבעלי החיים הנפוצים ביותר בתעשיית המזון העולמית. תעשיית הבשר והביצים מסתמכת על גזעים ספציפיים של תרנגולים, שהותאמו באמצעות ברירה מלאכותית לייצור בשר או ביצים בכמויות גדולות. גזעים כמו קוב ורוס נפוצים בתעשיית הבשר, בעוד גזעים כמו לגהורן, הייליין ולומן נפוצים בתעשיית הביצים. עם זאת, תעשיית הלול סופגת ביקורת רבה על תנאי הגידול של התרנגולים, הכוללים צפיפות גבוהה, קיטום מקור ושימוש בתרופות. בשנים האחרונות, גוברת המודעות לרווחת בעלי חיים, ומגמות חדשות כמו "לולי חופש" ו"ביצי חופש" צוברות תאוצה.

תרנגול ביהדות: מסורת, הלכה וסמליות

התרנגול מופיע במקורות היהודיים, כמו בתנ"ך ובתלמוד, לעתים קרובות בהקשר של זריחה וקריאתו המבשרת את בוקר חדש. ביהדות, התרנגול מסמל גם ערכים כמו ערנות, חזרה בתשובה ואזהרה מפני סכנות. הלכות כשרות רבות נוגעות לתרנגול, החל משחיטה וכלה בהכנת המאכלים. בחגים ובאירועים שונים, כמו בראש השנה ובסוכות, נהוג לאכול מאכלי תרנגול מסורתיים.

שפעת העופות ואיומים אחרים: בריאות התרנגול בסכנה

שפעת העופות היא מחלה נגיפית מדבקת הפוגעת בעופות, ובמקרים נדירים עלולה לעבור גם לבני אדם. התפרצויות של שפעת העופות עלולות לגרום לתמותה המונית של תרנגולים ולפגיעה קשה בתעשיית הלול. בנוסף לשפעת העופות, תרנגולים עלולים להידבק במחלות אחרות, כמו ניוקסל וברונכיט מדבק. מניעת מחלות אלו כוללת חיסונים, תנאי גידול נאותים והיגיינה.

קרב תרנגולים: בידור אכזרי או מסורת תרבותית?

קרב תרנגולים הוא מופע בידור שנוי במחלוקת, שבו משסים תרנגולים זה בזה עד מוות. מקורו של המנהג בסקוטלנד במאה ה-12, וכיום הוא נפוץ בעיקר בדרום מזרח אסיה. קרב תרנגולים מעורר שאלות אתיות רבות הנוגעות לרווחת בעלי חיים ולניצול שלהם לבידור. בעוד יש הרואים בו מסורת תרבותית, אחרים רואים בו התעללות אכזרית בבעלי חיים.

לגהורן: אלוף ההטלה בתעשיית הביצים

לגהורן, גזע תרנגול שמוצאו בעיר ליבורנו באיטליה, הוא כוכב בלתי מעורער בתעשיית הביצים העולמית. תרנגולות לגהורן ידועות בתנובת הביצים המרשימה שלהן, שיכולה להגיע עד ל-300 ביצים בשנה, מה שהופך אותן למבוקשות במיוחד בלולי מטילות מסחריים. בנוסף, השימוש בלגהורן נפוץ במחקרים מדעיים העוסקים ברבייה ובגנטיקה של עופות, בשל יכולת ההטלה הגבוהה שלהן. עם זאת, למרות יעילותן הרבה, תרנגולות לגהורן אינן מגיעות לגיל מופלג, ובדרך כלל נשלחות לשחיטה לאחר כשלוש שנים, כאשר תנובת הביצים שלהן מתחילה לרדת.

תרנגול משי: נוצות רכות ומזג נוח

תרנגול המשי, הידוע בפלומתו הרכה והמשיית, הוא גזע ייחודי ומרתק. מקורו המדויק לוט בערפל, אך ישנן עדויות היסטוריות לקיומו בסין העתיקה ובדרום מזרח אסיה כבר במאה ה-13. תרנגול המשי מתאפיין לא רק בנוצותיו המיוחדות, אלא גם בעור ובבשר בצבע כחלחל-אפור, בתנוכי אוזניים כחולים, ובחמש אצבעות בכל רגל, בניגוד לארבע האצבעות האופייניות לרוב התרנגולים. מזגו הנוח והרגוע של תרנגול המשי הפך אותו לבחירה פופולרית עבור מגדלים ביתיים וחובבי עופות נוי. בנוסף, תרנגולות משי נחשבות לאימהות מסורות ודוגרות מצוינות, ולעתים קרובות משמשות כ"אומנות" לגידול אפרוחים מגזעים אחרים.

סיכום: תרנגול הבית - עתידו והאתגרים העומדים בפניו

תרנגול הבית הוא בעל חיים מרתק ומורכב, בעל היסטוריה ארוכה ומשמעות תרבותית וסמלית עמוקה. הוא מהווה מקור חשוב לחלבון ולביצים עבור מיליארדי בני אדם ברחבי העולם, אך גם מעורר שאלות אתיות בנוגע לתנאי הגידול ולרווחתו. האתגרים העומדים בפני תעשיית הלול כוללים התמודדות עם מחלות, שיפור רווחת בעלי החיים ופיתוח שיטות גידול בנות קיימא. עם זאת, תרנגול הבית ימשיך להיות שותף חשוב למסע האנושי, ומחקר ופיתוח בתחום גידול התרנגולים עשויים להוביל לשיטות גידול חדשניות ומוסריות יותר. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: גבר (תרנגול)
פתרון 4 אותיות: הודו 
פתרון 5 אותיות: לוהמן, קוצין, שייבר, שכווי (תרנגול)
פתרון 6 אותיות: 
ברוילר, לגהורן, סולטאן, פנינית, קורניש, תרנהוד (סוג של תרנגול)
פתרון 7 אותיות: הייליין
פתרון 8 אותיות ומעלה: תרנגול הבית
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תשבצים ותשחצים

פתרון תשבצים ותשחצים. בעזרת מורדו תשחצים תוכלו לפצח את התשבץ בקלות וביעילות. תשבצים ותשחצים טובים לזכרון. ולפיתוח יכולת החשיבה.