STOP SDBLOCKER

תשבצים, תשחצים. כל הפתרונות, כל ההגדרות, כל מה שאתם מחפשים - רק במורדו תשבצים. הפיצוח עלינו , הפרס עליכם ;-)

רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>
מודעות

שכונה בירושלים, שכונה בירושלים תשבץ

פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם.  התשובות להגדרה שכונה בירושלים, שכונה בירושלים תשבץ הן:  
 
הפעם נחפש שמות של שכונות בירושלים . ירושלים, בירת ישראל כוללת מספר רב של שכונות . בעבר היתה קיימת שכונה יחידה - העיר העתיקה . אך מאז היציאה מן החומות, והקמת השכונה הראשונה מחוץ לגבולות העיר העתיקה החלו להיבנות שכונות נוספות מסביב. השכונה הראשונה שנבנתה מחוץ לעיר העתיקה היא משכנות שאננים בעזרתו של משה מונטיפיורי (איל הון באותם ימים). בגלל ריבוי האוכלוסייה ומצוקת הדיור החלו להתפתח שכונות נוספות כמו: מאה שערים, נחלת שבעה, מחנה ישראל, גוש שכונות בירושלים ועוד...
 
ירושלים: עיר הנצח – צומת דרכים של היסטוריה, דת ותרבות

ירושלים, בירת ישראל והעיר הגדולה ביותר במדינה, היא צומת דרכים היסטורי ותרבותי בעל חשיבות עצומה לשלוש הדתות המונותאיסטיות הגדולות: היהדות, הנצרות והאסלאם. מיקומה הגיאוגרפי הייחודי, על הגבול בין מזרח למערב, הפך אותה למוקד משיכה לצליינים ומבקרים מכל העולם במשך אלפי שנים. העיר העתיקה, המוקפת חומות עתיקות, מכילה אתרים קדושים בעלי משמעות דתית והיסטורית יוצאת דופן, לצד שכונות מודרניות ותוססות, המהוות בית למגוון רחב של תרבויות ואוכלוסיות. ירושלים היא עיר של ניגודים, שבה מסורת וחדשנות נפגשים ויוצרים פסיפס אנושי ותרבותי ייחודי.

קדושת ירושלים – מוקד משיכה לשלוש הדתות

לירושלים מעמד קדוש וייחודי עבור היהדות, הנצרות והאסלאם. עבור היהודים, ירושלים היא בירת הנצח, המקום שבו עמד בית המקדש והייתה שורה שכינה. הכותל המערבי, שריד מבית המקדש השני, הוא אתר תפילה ומקום קדוש ביותר ליהודים מכל העולם. מצוות רבות ביהדות קשורות לירושלים, כמו עלייה לרגל בשלושת הרגלים (פסח, שבועות וסוכות), הבאת ביכורים ומעשר שני. עבור הנוצרים, ירושלים היא המקום שבו חי, מת וקם לתחייה ישו. כנסיית הקבר, הממוקמת בעיר העתיקה, היא אחד האתרים הקדושים ביותר לנצרות ומהווה מוקד עלייה לרגל לנוצרים מכל העולם. עבור המוסלמים, ירושלים היא העיר השלישית בקדושתה, אחרי מכה ומדינה. מסגד אל-אקצא וכיפת הסלע, הממוקמים על הר הבית, הם אתרים קדושים ביותר לאסלאם ומהווים מוקד עלייה לרגל למוסלמים מכל העולם.

ירושלים בראי ההיסטוריה – סיפורה של עיר נצח

ההיסטוריה של ירושלים היא סיפור ארוך ומורכב, המשתרע על פני אלפי שנים. העיר הוקמה ככל הנראה בתקופה הכלקוליתית, סביב מעיין הגיחון, ונקראה "עיר דוד" על שם המלך דוד, שאיחד את שבטי ישראל והפך את ירושלים לבירתו. בתקופת בית ראשון ושני, ירושלים הייתה המרכז הדתי והמדיני של העם היהודי. לאחר חורבן בית המקדש השני בידי הרומאים, עברה ירושלים לשליטת האימפריה הביזנטית, ולאחר מכן נכבשה על ידי המוסלמים. בתקופה הצלבנית, ירושלים הייתה בירת ממלכת ירושלים הנוצרית, אך לאחר מכן חזרה לשליטה מוסלמית. במשך מאות שנים, הייתה ירושלים תחת שלטון האימפריה העות'מאנית, עד לכיבושה בידי הבריטים במלחמת העולם הראשונה. לאחר הקמת מדינת ישראל ב-1948, ירושלים חולקה בין ישראל לירדן, ובמלחמת ששת הימים ב-1967 אוחדה העיר תחת שלטון ישראלי.

פסיפס התרבויות הירושלמי – מפגש בין מזרח ומערב

ירושלים היא עיר מגוונת מבחינה תרבותית, שבה חיים זה לצד זה יהודים, מוסלמים ונוצרים. האוכלוסייה היהודית מורכבת מחילונים, דתיים לאומיים וחרדים, והאוכלוסייה המוסלמית מורכבת מערבים פלסטינים. כל קבוצה תרבותית תורמת לאופי הייחודי של העיר, ומפגש התרבויות יוצר פסיפס אנושי עשיר ומגוון. העיר העתיקה, שבה ממוקמים האתרים הקדושים לשלוש הדתות, היא דוגמה מובהקת למפגש התרבויות הזה. לצד העיר העתיקה, קיימות שכונות מודרניות ותוססות, כמו שכונות מערב ירושלים ושכונות מזרח ירושלים.

מים, חקלאות ואקלים בירושלים – אתגרים והזדמנויות

ירושלים, הממוקמת בהרי יהודה, מתאפיינת באקלים ים תיכוני עם קיץ חם ויבש וחורף קר וגשום. כמות המשקעים השנתית הממוצעת היא כ-550 מ"מ. בעבר, מקורות המים העיקריים של ירושלים היו מעיינות, בורות מים ואמות מים. כיום, מקורות המים העיקריים הם אקוויפר ההר וקו המים הארצי. החקלאות בירושלים מוגבלת בשל הטופוגרפיה ההררית והקרקע הסלעית. הגידולים העיקריים הם זיתים, ענבים ותאנים.

סטטיסטיקה ירושלמית – נתונים על האוכלוסייה והכלכלה

ירושלים היא העיר הגדולה ביותר בישראל, עם אוכלוסייה של כ-978,000 תושבים (נכון לשנת 2023). האוכלוסייה מורכבת מרוב יהודי (כ-61%) ומיעוט ערבי (כ-38%). האוכלוסייה היהודית מורכבת מחילונים, דתיים לאומיים וחרדים, והאוכלוסייה הערבית מורכבת בעיקר ממוסלמים. הכלכלה הירושלמית מבוססת על מגזר השירותים, ובמיוחד על תיירות, חינוך, בריאות וממשל. 

אדריכלות ירושלמית – פסיפס של סגנונות

ירושלים היא עיר עשירה בסגנונות אדריכליים, המשקפים את ההיסטוריה הארוכה והמגוונת שלה. בעיר העתיקה ניתן למצוא שרידים לאדריכלות רומית, ביזנטית, צלבנית, ממלוכית ועות'מאנית. העיר החדשה, שנבנתה מחוץ לחומות העיר העתיקה החל מסוף המאה ה-19, מתאפיינת בסגנונות אדריכליים מודרניים יותר, כמו גם בסגנון האקלקטי, המשלב אלמנטים ממגוון סגנונות. אחד המאפיינים הייחודיים של האדריכלות הירושלמית הוא השימוש באבן ירושלמית, אבן גיר מקומית בעלת גוון זהוב, לחיפוי מבנים.

שכונות העיר – פסיפס אנושי ותרבותי

ירושלים מורכבת משכונות רבות ומגוונות, כל אחת עם אופי ואווירה משלה. העיר העתיקה, עם ארבעת הרובעים שלה, היא מרכז תיירותי ודתי חשוב. שכונות חרדיות כמו מאה שערים וגאולה מתאפיינות באורח חיים מסורתי ולבוש צנוע. שכונות ערביות כמו שייח ג'ראח וסילוואן משמרות את התרבות והמורשת הפלסטינית. שכונות חילוניות כמו רחביה וקטמון מציעות אווירה מודרנית ובתי קפה אופנתיים. השכונות החדשות יותר, כמו הר חומה וגילה, מאופיינות בבנייה לגובה ובאוכלוסייה מגוונת.

בקעה – פסיפס אנושי בלב ירושלים

בקעה, שכונה בדרום ירושלים, היא דוגמה מרתקת למפגש בין מזרח ומערב, בין ישן וחדש. השכונה, שהוקמה בשנות ה-20 של המאה ה-20, אוכלסה בתחילה בעיקר על ידי ערבים נוצרים ומוסלמים אמידים, שבנו בה בתי מידות מפוארים. לאחר מלחמת העצמאות, התיישבו בשכונה עולים חדשים ופליטים מהרובע היהודי בעיר העתיקה, ובשנות ה-50 הוקמו בה שיכונים גדולים לקליטת העלייה ההמונית. כיום, בקעה היא שכונה מגוונת מבחינה חברתית וכלכלית, שבה חיים זה לצד זה חילונים, דתיים ומסורתיים, ותיקים ועולים חדשים. השכונה מציעה שילוב ייחודי של בתי אבן עתיקים לצד בנייני שיכון מודרניים, ומגוון רחב של חנויות, מסעדות ובתי קפה.

טלביה – יוקרה ואלגנטיות בלב ירושלים

טלביה, שכונה יוקרתית בלב ירושלים, נחשבת לאחת השכונות היפות והמבוקשות בעיר. השכונה, שהוקמה בשנות ה-20 של המאה ה-20, משלבת בתוכה וילות מפוארות, שגרירויות זרות ומוסדות תרבות חשובים, כמו תיאטרון ירושלים והמוזיאון לאמנות האסלאם. טלביה מאופיינת ברחובות רחבים וירוקים, בבנייני אבן מרשימים ובנוף עירוני אלגנטי. השכונה מושכת אליה תושבים אמידים, אנשי אקדמיה, דיפלומטים ובכירים במגזר הציבורי והפרטי. טלביה היא גם ביתם של מוסדות ממשל חשובים, כמו משכן הנשיא ובית אגיון, מעון ראש הממשלה.

מאה שערים – מעוז החרדיות הירושלמית

מאה שערים, שכונה חרדית ותיקה במרכז ירושלים, היא סמל לאורח חיים מסורתי ולחיי קהילה מגובשים. השכונה, שהוקמה בסוף המאה ה-19 על ידי יהודים יוצאי העיר העתיקה, מתאפיינת בסמטאות צרות, בבתי אבן עתיקים ובחנויות קטנות המציעות מוצרים ושירותים לקהילה החרדית. מאה שערים היא מרכז חשוב של לימוד תורה וחסידות, ובה פועלות ישיבות, בתי כנסת ומוסדות חינוך רבים. השכונה ידועה גם בלבוש הצנוע של תושביה ובשמירה הקפדנית על המסורת היהודית. בהצלחה!



מודעות





פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
תשובה 4 אותיות: א-טור, בקעה, גילה (שכונה באזור דרום ירושלים), מוצא, מלחה, מנחת (מלחה), ניות, רמות (שכונה בירושלים שהוקמה אחרי מלחמת ששת הימים)
תשובה 6 אותיות: אבו תור (שכונה יהודית-ערבית בירושלים), ארנונה, בית וגן, גוננים, הר חומה, יפה נוף, מוסררה, מחניים, נחלאות (גוש שכונות בירושלים / שכונה במרכז ירושלים), סילואן, עין כרם (שכונה בירושלים), רמת רחל, רמת שרת, תלפיות  
תשובה 7 אותיות: אום טובא, א-סוואנה, באב חוטה, הולילנד, בית הכרם, בית יוסף, בית יעקב, בתי ראנד, ימין משה (שכונה ותיקה בירושלים / שכונה ירושלמית באזור העיר העתיקה / שכונה באזור העיר העתיקה בירושלים), נוה יעקב, נוה שאנן, סנהדריה, עיר גנים, פסגת זאב (שכונה בצפון ירושלים), קרית משה, רמת דניה, שערי חסד
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות): אבן ישראל, אהל משה, אוהל שלמה, אום ליסון, ארמון הנציב, באב א-זהרה, בית אורות, בית חנינא, בית ישראל (שכונה חרדית בירושלים), בית צפאפא (בית צפפה), בתי אונגרין, בתי הורודנא, בתי הורנשטיין, בתי ויטנברג, בתי ורשה, בתי מונקאטש, בתי מינסק, בתי נייטין, ג'בל מוכאבר, גבעת אורנים, גבעת המבתר, גבעת מרדכי, גבעת משה, גבעת משואה, גבעת שאול, הגבעה הצרפתית, המושבה הגרמנית, המושבה היוונית, העיר העתיקה, הרובע הארמני, הר הצופים, זיכרון משה, כרם אברהם, מאה שערים, מגרש הרוסים (מתחם בירושלים), מחנה יהודה (שכונה בירושלים, נוסדה בשנת 1887), מחנה ישראל, מקור חיים, משכנות שאננים, נווה גרנות, נווה יעקב (שכונה בצפון ירושלים), נווה שאנן, נוף ציון, נחלת שבעה (שכונה במרכז ירושלים), נחלת שמעון, סוכת שלום, קרית היובל (קריית היובל), קריית מנחם, קריית משה (שכונה במערב ירושלים), ראס אל עמוד, רמת אשכול (רמות אשכול), רמת בית הכרם, שכונות הבריח, שערי חסד (שכונה ותיקה בירושלים)
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

34 תגובות:

  1. נא להוסיף את שכונת
    בקעה

    השבמחק
  2. שכונת ניות זו לא שגיאת כתיב

    השבמחק
  3. יפה נוף היא שכונה במערב ירושלים

    השבמחק
  4. תוסיפו את שכונת בתי ראנד

    השבמחק
  5. גונן(שמה העברי של קטמון)

    השבמחק

תשבצים ותשחצים

פתרון תשבצים ותשחצים. בעזרת מורדו תשחצים תוכלו לפצח את התשבץ בקלות וביעילות. תשבצים ותשחצים טובים לזכרון. ולפיתוח יכולת החשיבה.