STOP SDBLOCKER

תשבצים, תשחצים. כל הפתרונות, כל ההגדרות, כל מה שאתם מחפשים - רק במורדו תשבצים. הפיצוח עלינו , הפרס עליכם ;-)

רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>
מודעות

צמח תבלין | מן תבלין תשבץ

פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם.  התשובות להגדרה צמח תבלין, צמח תבלין תשבץ, צמח תבלין תשחץ הן:   
מידע על צמחי תבלין.  צמחי תבלין מכונים גם בשם עשבי תיבול, והכוונה היא לצמחים שבעזרתם מתבלים את האוכל . לפעמים תבלין מסוים יכול להעשיר ארוחה פשוטה ולגרום לה להיות כמו ארוחת מלכים. את התבלינים ניתן להוסיף בזמן האפייה, בזמן הבישול ואפילו במשקאות. ראוי לציין שמטבחים מעדות שונות מתאפיינים בסוגי תבלינים שונים. לעתים יכולה להופיע הגדרה דומה כמו: צמח ריחני, מין תבלין, צמח תבלין ריחני או מין תבלין ריחני.


הקסם העתיק של התבלינים

התבלינים, אותם חומרים ארומטיים וטעמים, אשר מוסיפים עושר וצבע לכל מטבח, הם בעלי היסטוריה עתיקה ומפוארת. כבר בתרבויות קדומות כמו מצרים העתיקה, יוון ורומא, התבלינים מילאו תפקיד מרכזי בשימור מזון, בטקסים דתיים ואף כסמל סטטוס חברתי. במצרים העתיקה, לדוגמה, שימשו תבלינים כמו כמון וכוסברה לחניטת מומיות, בעוד שבימי הביניים באירופה נחשב הכמון לסמל לנאמנות ואהבה. 

התבלינים מופקים מחלקים שונים של צמחים, כגון זרעים (כמון, כוסברה), שורשים (כורכום, ג'ינג'ר), עלים (ריחן, זעתר), פרחים (זעפרן, ציפורן) ופירות (פלפל שחור, פלפל אנגלי). מגוון המקורות הבוטניים שלהם הוא עצום, וכך גם מגוון הצבעים, הטעמים והארומות שהם מציעים. מעבר להיותם תוספת טעימה למזון, התבלינים שימשו ומשמשים גם בתחומים נוספים, כמו בשמים, צבעים ורפואה עממית. לדוגמה, הכורכום, שצבעו הצהוב העז מאפיין את המטבח ההודי, נחשב לתרופה ביתית למגוון בעיות בריאותיות, והזעתר, תערובת תבלינים פופולרית במזרח התיכון, ידוע בסגולותיו המרגיעות והמחטאות.

תבלינים כמפתח לזהות קולינרית

כל מטבח בעולם מתאפיין בשימוש בתבלינים ייחודיים לו, המעניקים לו את טעמו וזהותו הייחודיים. בהודו, למשל, תערובות קארי מורכבות כמו גאראם מסאלה, המכילות מגוון תבלינים כמו כורכום, כמון, הל, ג'ינג'ר וצ'ילי, הן חלק בלתי נפרד מהמטבח. בתאילנד (מדינה באסיה), למון גראס, גלנגל, עלי כפיר ליים ובזיליקום תאילנדי הם תבלינים נפוצים במנות כמו מרק טום יאם וקארי ירוק. במקסיקו, הצ'ילי הוא מלך התבלינים, ומשמש במגוון רחב של מנות, החל מטאקו ועד למולֶה. במזרח התיכון, תערובת הזעתר, המכילה אזוב מצוי, סומאק, שומשום ואוג הבורסקאים, משמשת לתיבול חומוס, לבנה, סלטים ופיתות.

ריחן מצוי – מלך עשבי התיבול

ריחן מצוי, או בזיליקום, הוא אחד מעשבי התיבול האהובים והנפוצים ביותר בעולם. קיימים שני זנים עיקריים של ריחן מצוי: הזן האיטלקי, בעל עלים גדולים ועגולים וריח חזק, והזן התאילנדי, בעל עלים מוארכים ומחודדים וטעם המזכיר אניס, קינמון ונענע. הריחן האיטלקי הוא מרכיב מרכזי במטבח האיטלקי, ומשמש במגוון רחב של מנות, החל מפסטו ופיצה ועד לרטבים ומאפים. הריחן התאילנדי, לעומת זאת, משמש במטבחי דרום-מזרח אסיה, במנות כמו מרק פו, קארי ירוק וספרינג רול. בנוסף לשימושיו הקולינריים, הריחן ידוע גם בסגולותיו הבריאותיות, והוא משמש ברפואה העממית להקלה על בעיות עיכול, כאבי ראש וגזים.

זעתר – ניחוח משכר מהמזרח התיכון

זעתר, תערובת תבלינים פופולרית במזרח התיכון, מורכבת מאזוב מצוי, סומאק, שומשום ואוג הבורסקאים. טעמו הייחודי, המשלב חמיצות, מליחות וארומה אדמתית, הופך אותו לתוספת נפלאה למגוון רחב של מנות, כמו חומוס, לבנה, סלטים ופיתות עם שמן זית. הזעתר משמש גם ברפואה העממית לטיפול בדלקות גרון, הצטננויות, נפיחות במעיים וכאבי בטן. ניתן להשתמש בזעתר טרי או יבש, כאשר לכל צורה יתרונות וחסרונות משלה. הזעתר הטרי מציע טעם וארומה חזקים יותר, אך חיי המדף שלו קצרים יותר. הזעתר היבש, לעומת זאת, קל יותר לאחסון ובעל חיי מדף ארוכים יותר, אך טעמו וארומתו מעודנים יותר.

כורכום – תבלין הזהב

הכורכום, המכונה גם "תבלין הזהב", הוא תבלין בעל צבע צהוב עז וטעם עדין, המופק משורש צמח הכורכומה. מוצאו של הכורכום בתת-היבשת ההודית, והוא מרכיב מרכזי בתערובות קארי הודיות וחוויאג' תימני. הכורכום מעניק למאכלים צבע זהוב וטעם ייחודי, והוא משמש גם כתרופה ביתית למגוון בעיות בריאותיות, הודות לחומר הפעיל שבו, הכורכומין. הכורכומין הוא נוגד חמצון רב עוצמה, בעל תכונות אנטי דלקתיות ואנטי סרטניות, והוא נחקר בהרחבה בשנים האחרונות בשל הפוטנציאל הרפואי שלו.

כמון – סוד הקסם של המטבח ההודי

הכמון, תבלין בעל טעם חם, מעט מריר וארומה אדמתית, הוא מרכיב מרכזי במטבח ההודי ובמטבחים נוספים ברחבי העולם. הוא מופק מזרעי צמח הכמון, ומשמש לתיבול מגוון רחב של מנות, כמו קארי, חומוס, תבשילי בשר וירקות, ואף לחמים. הכמון ידוע גם בסגולותיו הבריאותיות, והוא משמש ברפואה העממית לטיפול בבעיות עיכול וגזים.

רוטב סויה – מתנה מיוחדת ממזרח אסיה

רוטב סויה, רוטב מותסס המיוצר מפולי סויה, חיטה, מים ומלח, הוא מרכיב בסיסי במטבחי מזרח אסיה. תהליך ההתססה המסורתי של רוטב סויה אורך חודשים, ובמהלכו מפרקים אנזימים את חלבוני הסויה והחיטה לחומצות אמינו, סוכרים ואלכוהול, המעניקים לרוטב את טעמו הייחודי. קיימים סוגים שונים של רוטב סויה, הנבדלים בצבעם (בהיר או כהה), בטעמם (מתוק או מלוח) ובאופן הכנתם. רוטב סויה משמש להקפצה, מרינדות, רטבים ומרקים, והוא מוסיף עומק טעם ומורכבות למנות רבות.

סיכום ומבט לעתיד

עולם התבלינים הוא עולם עשיר ומגוון, מלא בהיסטוריה, טעמים וסגולות ריפוי. התבלינים, אותם חומרים ארומטיים וטעמים, מוסיפים עושר וצבע לכל מטבח, ומאפשרים לנו לצאת למסע קולינרי מרתק בין תרבויות וטעמים שונים. בעוד שהתבלינים המוכרים והאהובים ממשיכים לככב במטבחים ברחבי העולם, תבלינים חדשים ומעניינים צוברים פופולריות, ומזמינים אותנו לגלות טעמים חדשים ולהעשיר את המטבח שלנו בחוויות קולינריות חדשות. בהצלחה!


 
מודעות


פתרון 2 אותיות: הל 
פתרון 3 אותיות: חמם, צלף (צמח תבלין), קצח (צמח תבלין), רשד, שום (צמח תבלין), שנף (צמח תבלין, וניל בלעז) 
פתרון 4 אותיות: אזוב, אניס, גנבר, דפנה, וניל (צמח תבלין, שנף בעברית/מן תבלין), חזרת (צמח תבלין), חרדל, כמון, לענה (צמח תבלין), מנתה, נענע, עולש, צתרה (צמח תבלין), קימל (צמח תבלין ריחני, כרוויה), רוקט (צמח תבלין, בן חרדל מצוי), ריחן (צמח תבלין, בזיליקום), שומר, שיבה (לענה שיחנית), שמיר
פתרון 5 אותיות: ג'ינג'ר (צמח תבלין ריחני, זנגביל), זעפרן (מין תבלין), חומעה, חלתית, טימין, טרגון, כמנון, כרויה (צמח תבלין), מיורן (צמח תבלין), מליסה (צמח תבלין, בעל תכונות מרפא), מרווה, סומאק, תימין
פתרון 6 אותיות: אורגנו, אניסון, בן חרדל, גד השדה, זנגביל, כוסברה (צמח תבלין), כורכום, כרוויה, ער אציל (צמח תבלין), פפריקה, ציפורן, צתרנית, קורנית, קינמון (מין תבלין ריחני), קמומיל, קרדמון, שומשום
פתרון 7 אותיות: אזוביון, גרגרנית, רוזמרין
פתרון 8 אותיות ומעלה: בזיליקום, יסמין רפואי (מן צמח מרפא), פטרוזיליה, רגלת הגינה

הגדרות דומות: צמח תבלין ריחני כרוויה, צמח תבלין 3 אותיות, צמח תבלין מילון, שם של צמח תבלין
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

23 תגובות:

  1. חסר בפתרון ל5 אותיות כורכר

    השבמחק
  2. לאושטיאן... צמח תבלין המצוי בכל צ'ורבה שמכבדת את עצמה...

    השבמחק

תשבצים ותשחצים

פתרון תשבצים ותשחצים. בעזרת מורדו תשחצים תוכלו לפצח את התשבץ בקלות וביעילות. תשבצים ותשחצים טובים לזכרון. ולפיתוח יכולת החשיבה.