STOP SDBLOCKER

תשבצים, תשחצים. כל הפתרונות, כל ההגדרות, כל מה שאתם מחפשים - רק במורדו תשבצים. הפיצוח עלינו , הפרס עליכם ;-)

רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>
מודעות

משקה אלכוהולי | משקה אלכוהולי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם.  התשובות להגדרה משקה אלכוהולי הם: 
מידע קצר על משקה אלכוהולי.
משקאות אלכוהוליים נקראים גם משקאות חריפים. בתוכם יש חומר הנקרא אתנול (אלכוהול) והוא זה הגורם לתחושת אופוריה. ראוי לציין שכמעט לכל עם יש משקה חריף שאיתו הוא מזוהה ותכונות המשקה כמו ריח וטעם מאפיינים רק אותו.


משקה אלכוהולי - בין הנאה למכה

משקאות אלכוהוליים נפוצים ומוכרים כבר אלפי שנים בתרבויות שונות ברחבי העולם. האלכוהול שמקורו בתסיסת פירות או דגנים, קיים במגוון רחב של משקאות - החל מבירה, דרך יינות ועד למשקאות חריפים כגון וודקה, ויסקי, רום וטקילה. מטרתם המקורית הייתה לשמש בטקסים דתיים וחגיגות, אך עם הזמן הפכו לחלק בלתי נפרד מתרבויות הפנאי והבילוי.

השפעות מיידיות: אופוריה, שחרור מעכבות וחוסר שיקול דעת

השפעת האלכוהול על הגוף והתנהגות האדם הינה מיידית. כבר במינונים נמוכים ניכרת השפעתו המרגיעה והמשכרת, המלווה בתחושת אופוריה, שחרור מעכבות והסרת חסמים התנהגותיים. עם העלייה בצריכה, מתעצמות תופעות כמו חוסר שיקול דעת, איבוד שליטה עצמית, איבוד שיווי משקל, בחילות והקאות. 

השפעות בריאותיות: פגיעה במוח, כבד, מערכת החיסון ועוד

מעבר להשפעות קצרות הטווח, צריכה כרונית של אלכוהול עלולה לגרום לנזקים חמורים בגוף. המוח נפגע בשל פגיעה בנוירונים ובמעברי המידע ביניהם, דבר היכול להוביל לליקויים בזיכרון, בדיבור ובוויסות מצב הרוח. צריכת יתר גורמת נזקים למערכת החיסונית ולכן מגבירה הסיכון למחלות זיהומיות. הלב והכלי הדם סובלים מפגיעה הגורמת לסיכון מוגבר לשבץ מוחי ויתר לחץ דם. אך המטרה העיקרית של האלכוהול היא הכבד, שם הוא עלול לגרום לכבד שומני, דלקות, פיברוזיס וצירוזיס. גם הכליות, העצמות ומערכת הרבייה סובלות מנזקי האלכוהול. במצבים קיצוניים, שתיית יתר אף עלולה להוביל למוות.  

היסטוריה: יין - סמל מעמד ותרבות

למרות הנזקים הבריאותיים, צריכת משקאות חריפים הייתה מקובלת מאז ימי קדם בקרב עמים רבים. בתרבות המצרית העתיקה, במסופוטמיה ובאימפריות היוונית והרומית, היין היה מצרך יקר וחשוב שסימן את מעמדם של האצילים. היהדות אף העניקה תפקיד מרכזי ליין במסגרת החגים והטקסים הדתיים. בתרבויות סלאביות כמו ברוסיה, הוודקה הפכה לסמל תרבותי המקושר לאירועים חגיגיים וסעודות משפחתיות.

דת: גישות שונות לצריכת אלכוהול

לעומת זאת, הנצרות והאסלאם נוקטים בגישה מסויגת ואף שוללת כלפי צריכת משקאות חריפים. בנצרות, השתכרות נחשבת כמגונה, אם כי שתיית יין לצרכים טקסיים היא לגיטימית. האיסלאם אוסר באופן גורף על כל מראית שתייה משום שזוהי עבירה חמורה על הדת. במדינות מוסלמיות רבות, ייצור, מכירה וצריכה של אלכוהול כרוכים בענישה.

הגבלות חוקיות: גיל מינימלי, נהיגה תחת השפעת אלכוהול

מטעמי בריאות, רווחה וסדר ציבורי, מדינות רבות מטילות הגבלות חוקיות שונות על שתיית אלכוהול. כך למשל, ברוב המדינות קיים גיל מינימלי למכירה וצריכה, המשתנה מגיל 16 ועד 21 במדינות שונות. חוקים אוסרים גם שתיית אלכוהול בשטחים ציבוריים או ברכבים. אך החוק המרכזי קובע רף מקסימלי מותר של ריכוז אלכוהול בדם עבור נהגים, כדי לצמצם את תאונות הדרכים הנגרמות משכרות.

מניעת תאונות ופשיעה

מעבר לנזקים הבריאותיים, לאלכוהוליזם ולשתיית יתר ישנן גם השלכות חברתיות קשות. אנשים משוכרים עלולים לבצע פעולות אלימות, לפגוע באחרים ובסביבתם, ולהתדרדר לאבדן תפקוד משפחתי ותעסוקתי. עלויות הטיפול בנפגעי אלכוהול וההשלכות הישירות והעקיפות של תאונות ופשיעה הנגרמות על ידם, מכבידות על מערכות הבריאות והרווחה.

לסיכום

צריכת אלכוהול במינונים סבירים ומבוקרים עשויה להוות מקור של חוויה חברתית ורגעי בילוי. אולם שתיית יתר וחוסר ריסון בתחום זה, הופכים את המשקה האלכוהולי ממשאב לנגע - עבור המשתמש עצמו, סביבתו וכלל החברה. לפיכך, מומלץ לצרוך משקאות אלו במתינות ובאחריות, תוך הקפדה על המלצות גורמי הבריאות והחוק.
 

מודעות



פתרון 2 אותיות: טג' 
פתרון 3 אותיות: ג'ין, יין, ערק, פיג', פרי, רום, שרי 
פתרון 4 אותיות: אוזו, בירה, ליקר (משקה אלכוהולי מתקתק), סאקה, עראק, פונץ', שיבס, שנפס
פתרון 5 אותיות: ברנדי, וודקה, ורמוט, טקילה, סיידר, קמפרי, שנאפס
פתרון 6 אותיות: וויסקי, יין לבן, יין שרף, מרטיני, סמבוקה, קוניאק, שמפניה (משקה אלכוהולי תוסס)   
 פתרון 7 אותיות: בחרובקה, יין אדום
פתרון 8 אותיות ומעלה: יגרמייסטר
ביטויים דומים: משקה אלכוהולי, משקה אלכוהולי מילון
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תשבצים ותשחצים

פתרון תשבצים ותשחצים. בעזרת מורדו תשחצים תוכלו לפצח את התשבץ בקלות וביעילות. תשבצים ותשחצים טובים לזכרון. ולפיתוח יכולת החשיבה.