STOP SDBLOCKER

תשבצים, תשחצים. כל הפתרונות, כל ההגדרות, כל מה שאתם מחפשים - רק במורדו תשבצים. הפיצוח עלינו , הפרס עליכם ;-)

רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>
מודעות

גזע כלבים | סוג של כלב תשחץ | גזע כלבים מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה סוג של כלב. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "גזע כלבים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סוג כלב בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

כלבים: מסע מרתק בין פיזיולוגיה ייחודית, רבייה, ביות והנצחה בספרות

הכלב, "חברו הטוב ביותר של האדם", הוא חיית המחמד הנפוצה והאהובה ביותר בעולם. קשר זה, שראשיתו לפני אלפי שנים, עיצב את שני המינים והפך את הכלב לחלק בלתי נפרד מחיינו. מאמר זה ייקח אתכם למסע מרתק אל תוך עולמם של הכלבים, החל מהפיזיולוגיה הייחודית שלהם, דרך תהליך הרבייה והביות המוקדם, ועד להנצחתם בספרות ובאמנות.

חושים מעולם אחר: הפיזיולוגיה הייחודית של הכלבים

אחד המאפיינים הבולטים של הכלבים הוא חוש הריח המפותח להפליא שלהם. אפם מכיל מאות מיליוני קולטני ריח, המאפשרים להם להבחין בין ריחות עדינים ביותר, הן באוויר והן על הקרקע. יכולת זו הפכה אותם לכלבי גישוש מעולים, המסייעים באיתור נעדרים, גילוי חומרי נפץ וסמים, ואף זיהוי מחלות כמו סרטן וסוכרת. בנוסף, לכלבים ראייה דו-צבעית, המותאמת במיוחד לזיהוי תנועה, וחוש שמיעה רגיש פי כמה מזה של בני האדם, המאפשר להם לשמוע צלילים בתדרים גבוהים במיוחד. כל אלו הופכים את הכלב לצייד ומגן יעיל, אך גם לפרטנר רגיש וקשוב לבעליו.

מהייחום להמלטה: רבייה בכלבים

תהליך הרבייה בכלבים מורכב ממספר שלבים, החל מהייחום בכלבות, המתרחש בדרך כלל פעמיים בשנה, ועד להמלטה וגידול הגורים. תקופת הייחום מאופיינת בשינויים הורמונליים והתנהגותיים, והיא הזמן בו הכלבה מוכנה להזדווג. ההיריון בכלבים נמשך כחודשיים, ובסופו הכלבה ממליטה שגר גורים. גורים אלו נולדים חסרי ישע, תלויים באמם להזנה ולהגנה, ולומדים ממנה את כישורי החיים הבסיסיים. חשוב לציין שעיקור וסירוס הם הליכים וטרינריים חשובים לבריאותם של הכלבים ולמניעת המלטות לא רצויות.

מהזאב לחבר הטוב: ביות הכלב

הכלב הוא בעל החיים המבוית הראשון, ותהליך הביות שלו החל לפני אלפי שנים. אחת התאוריות המקובלות כיום היא "תאוריית הנישה", לפיה זאבים בעלי סף פחד נמוך יותר מבני אדם התקרבו ליישובים אנושיים בחיפוש אחר מזון, והחלו בתהליך של ביות עצמי. ביות זה הוביל לשינויים גנטיים והתנהגותיים משמעותיים, והפך את הכלב לבעל חיים חברותי ונאמן, המסוגל לקרוא ולהגיב לרמזים אנושיים. קשר זה בין האדם לכלב התפתח והעמיק לאורך הדורות, והפך את הכלב לחלק בלתי נפרד מהחברה האנושית.

כלב לכל מטרה: מגוון הגזעים

כיום קיימים מאות גזעי כלבים, כל אחד עם תכונות ומאפיינים ייחודיים לו. גזעים אלו פותחו באמצעות ברירה מלאכותית, בה מגדלים בחרו באופן מכוון כלבים בעלי תכונות רצויות והרביעו אותם, על מנת ליצור גזעים המתאימים למטרות שונות. כך, למשל, קיימים גזעי כלבים המתמחים בציד, שמירה, רעיית צאן, ואף גזעים שפותחו במיוחד להיות כלבי לוויה. חשוב לזכור שלכל גזע יש צרכים ייחודיים משלו, ויש להתאים את הטיפול בכלב לגזע ולמאפייניו.

חברים נאמנים גם בדמיון: כלבים בספרות ובאמנות

הכלב, כחברו הטוב של האדם, תפס מקום של כבוד גם בספרות ובאמנות לאורך ההיסטוריה. כלבים מופיעים כדמויות ראשיות בספרים וסרטים רבים, כמו "לאסי חוזרת הביתה" של הסופר הבריטי, אריק נייט, "פנג הלבן" ו"בלטו", ומגלמים תכונות כמו נאמנות, אומץ לב וחברות. גם באמנות הפלסטית, כלבים מופיעים בציורים ובפסלים, לעיתים כסמל לנאמנות ולמסירות, ולעיתים כייצוג של הטבע הפראי והחופשי.

יותר מחבר: כלבים והשפעתם המיטיבה על חיינו

מעבר להיותם חיות מחמד, כלבים ממלאים תפקידים חשובים בחברה האנושית. כלבי שירות מסייעים לאנשים עם מוגבלויות, כלבי גישוש וכלבי הרחה מסייעים למשטרה ולכוחות הביטחון, וכלבי טיפול מספקים תמיכה רגשית ונפשית לאנשים במצוקה. בנוסף, מחקרים רבים מראים כי ליטוף כלב או אפילו רק נוכחותו יכולים להפחית לחץ וחרדה, לשפר את מצב הרוח ולהעלות את רמות האוקסיטוצין, "הורמון האהבה", בגוף. כלבים אף מסייעים ביצירת קשרים חברתיים בין אנשים, ומעודדים אינטראקציה חיובית.

הגדרות הקשורות בנושא גזעי כלבים:

לעתים יכולים להופיע בתשחץ הגדרות ספציפיות
לגזע מסוים של כלב, לדוגמה:

לסיכום

הכלב הוא בעל חיים מרתק, בעל פיזיולוגיה ייחודית, היסטוריה אבולוציונית מרתקת ותפקיד משמעותי בחיי האדם. הקשר המיוחד בין האדם לכלב, שהחל לפני אלפי שנים, ממשיך להעשיר את חיינו ולהעניק לנו שמחה, חברות ותמיכה. בין אם כחיית מחמד, ככלב שירות או כגיבור ספרותי, הכלב הוא ללא ספק חלק בלתי נפרד מהחברה האנושית. בהצלחה !  

 
מודעות



פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: בסט (באסט), סטר, פאג, תחש
פתרון 4 אותיות: באסט, ביגל (כלב ציד קטן), דאקל (תחש), ויפט (גזע כלבים), מלטז, פודל (מן כלב קטן), פולי (סוג של כלב רועים), קולי (גזע של כלבים גבוהים / סוג של כלב רועים), שיצו (סוג של כלב ננסי), שלטי
פתרון 5 אותיות: אמסטף (כלב חזק ומוצק / גזע כלבים לשמירה ולציד / כלב שמירה וציד), בוקסר (סוג של כלב חזק וכבד)בייגל (ביגל), בסנג'י, דינגו, דלמטי (גזע של כלבי ציד), וויפט, ויסלה, טרייר, כנעני, מסטיף, מעורב, סלוקי, סמויד, פינצ'ר (סוג כלב ננסי/כלב שעשועים), פקינז (זן כלבים / גזע כלבים סיני), קורגי (וולש קורגי), שיטסו
פתרון 6 אותיות: בולדוג (כלב גזעי בעל רגליים קצרות / כלב גזעי), בורזוי, בריארד, דוברמן (כלב שמירה גדול/כלב שמירה ממוצא גרמני), דני ענק (גזע של כלב הבית), לברדור, סמוייד, פוינטר (גזע של כלבי ציד), פיטבול, צ'או צ'או, רטריבר (סוג של כלב), שנאוצר (גזע כלבים גרמני)
פתרון 7 אותיות: ויימרנר, מלינואה (רועה בלגי)
פתרון 8 אותיות ומעלה: בולמסטיף
פומרניין (מן כלב ננסי), צ'יוואווה, רוטווילר (גזע כלבים
פתרון של שתי מילים ומעלה: אלסקן מלמוט, בול טרייר, בול מסטיף, בורדר קולי, גולדן רטריבר, דוג דה בורדו, דני ענק, האסקי סיבירי, וולש קורגי, יורקשייר טרייר (סוג של כלב קטן מימדים), כלב רועים שלטי, לברדור רטריבר, סאן ברנרד, סטר אירי, צ'או צ'או, קאנה קורסו, קוקר ספניאל, רועה גרמני, שי טסו
ביטויים דומים: גזע כלבים מילון, גזע כלבים 2 מילים, מן כלב תשחץ, גזע כלבים תשבץ, סוג של כלב 4 אותיות, סוג של כלב מילון
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

51 תגובות:

  1. 7 אותיות רוטוילר ב-ו אחת

    השבמחק
  2. כזה כלבים - דוג זה בורדו

    השבמחק
  3. גזה כלבים דוג דה בורדו

    השבמחק

תשבצים ותשחצים

פתרון תשבצים ותשחצים. בעזרת מורדו תשחצים תוכלו לפצח את התשבץ בקלות וביעילות. תשבצים ותשחצים טובים לזכרון. ולפיתוח יכולת החשיבה.