STOP SDBLOCKER

תשבצים, תשחצים. כל הפתרונות, כל ההגדרות, כל מה שאתם מחפשים - רק במורדו תשבצים. הפיצוח עלינו , הפרס עליכם ;-)

רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>
מודעות

שחקן הוליוודי | שחקן הוליוודי מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה שחקן הוליוודי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "שחקן הוליוודי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה היה שחקן הוליוודי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

הוליווד - מרכז תעשיית הקולנוע האמריקאית

הוליווד, שכונה קטנה בלוס אנג'לס שקיבלה את שמה בשנת 1887, הפכה למרכז תעשיית הקולנוע האמריקאית והשפיעה באופן משמעותי על הקולנוע העולמי. החל משנות ה-20 של המאה ה-20, החלו חברות הפקה מניו יורק וניו ג'רזי להתמקם בהוליווד בשל מזג האוויר הנוח ושעות האור הרבות, המתאימות לצילומי סרטים. אולפנים ראשונים כמו נסטור ואולפני צ'ארלי צ'פלין הוקמו בשכונה, והטקס הראשון לחלוקת פרסי האוסקר נערך בהוליווד בשנת 1929.

עידן הזהב של הוליווד (שנות ה-30 וה-40)

שנות ה-30 ושנות ה-40 נחשבות לעידן הזהב של תעשיית הקולנוע האמריקאית בהוליווד. באותה תקופה הפיקו אולפני הסרטים מגוון רחב של סוגי סרטים, ביניהם מערבונים, סרטי סלפסטיק, "פילם נואר", סרטים מוזיקליים, סרטי אנימציה מצוירים וסרטים ביוגרפיים. דוגמאות לסרטים בולטים מהתקופה כוללות "הקוסם מארץ עוץ", "חלף עם הרוח", "מר סמית' הולך לוושינגטון", "קזבלנקה", "אלו חיים נפלאים", "קינג קונג" (סרט קולנוע אמריקאי) ו"אורות הכרך". בשיא התקופה הפיקו אולפני הוליווד כ-400 סרטים בשנה שהוצגו בפני קהל של 90 מיליון צופים אמריקאים מדי שבוע.

שינויים בתעשייה לקראת סוף שנות ה-40

לקראת סוף שנות ה-40, חלו שני שינויים מרכזיים שהביאו לסיומו של "עידן הזהב" בהוליווד. ראשית, חקיקה אנטי-מונופוליסטית הפרידה בין פעילות הפקת הסרטים לבין עסקי הקרנתם, מה שאילץ את האולפנים לשנות את מודל העסקים שלהם. שנית, עליית הטלוויזיה כמדיום תרבותי חדש הפחיתה את מספר הצופים בבתי הקולנוע. כתוצאה מכך, מספר הסרטים שהופקו בהוליווד ירד באופן ניכר, אך תקציבי ההפקה הממוצעים לכל סרט עלו משמעותית. האולפנים נאלצו להתמקד בהפקות גדולות ומרהיבות שהטלוויזיה לא יכלה להציע.

התפתחויות בשנות ה-70 וה-80

בשנות ה-70 וה-80 נכנסו לתעשיית הקולנוע האמריקאית במאים צעירים שצמחו בבתי ספר לקולנוע ופיתחו ז'אנרים וטכניקות חדשות. במאים כמו פרנסיס פורד קופולה, ג'ורג' לוקאס, מרטין סקורסזה וסטיבן ספילברג השפיעו רבות על המודל המודרני של "סרטי שוברי הקופות" האמריקאים. סרטים כמו "הסנדק", "מלתעות" ו"מלחמת הכוכבים" שברו שיאי קופות של כל הזמנים ודחפו את האולפנים להתמקד יותר בניסיונות להפיק להיטי ענק קולנועיים.

התחדשות הקולנוע העצמאי בשנות ה-90

בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, דור חדש של במאים כמו ספייק לי, סטיבן סודרברג וקוונטין טרנטינו החיה מחדש את הקולנוע העצמאי האמריקאי עם סרטים חדשניים, גסים ובוטים יותר כגון "עשה את הדבר הנכון", "סקס, שקרים ווידאוטייפ" ו"ספרות זולה". הסרטים הללו, שהצליחו גם מבחינה מסחרית, הפריכו את המוסכמות של הקולנוע ההוליוודי הקלאסי וזכו למעמד חשוב בתרבות הפופולרית האמריקאית.

שדרת הכוכבים בהוליווד

שדרת הכוכבים של הוליווד, השוכנת לאורך שדרות הוליווד ורחוב ויין, הוקמה בשנת 1958 ובה משובצים למעלה מ-2,700 כוכבים של ידוענים שתרמו לתעשיית הבידור בתחומי הקולנוע, הטלוויזיה, הרדיו, המוזיקה והתיאטרון. כל כוכב מכיל פסיפס ורוד עם סמל המייצג את תחום התרומה של הזוכה. לכוכבים נבחרים ידוענים חדשים מדי שנה על ידי ועדה חשאית, וטקסי הענקת הכוכבים פתוחים לציבור. 

כמה מהסיפורים המיוחדים הקשורים לשדרה כוללים את העובדה שמרי קייט ואשלי אולסן, שקיבלו כוכב בגיל 17, הן הצעירות והתאומות היחידות שזכו לכוכב. דמויות בדיוניות כמו באגס באני (דמות של ארנב מסרטי האנימציה), מיקי מאוס, וודי הנקר ופו הדב גם קיבלו כוכבים בשדרה. ברברה סטרייסנד היא האומנית היחידה שקיבלה אישור להיעדר מטקס הענקת הכוכב שלה עקב הפחד שלה מקהל גדול. ג'ין אוטרי הוא הידוען היחיד שזכה לכוכבים בכל חמש הקטגוריות, וקלינט איסטווד (שחקן קולנוע אמריקאי), ג'וליה רוברטס (שחקנית אמריקאית) וג'ון דנוור נמנים על הידוענים שסירבו לקבל כוכב. לאורך השנים נעשו מאמצים להסיר כוכבים של ידוענים "בעייתיים", אך המועצה האחראית הבהירה ששום כוכב לא יוסר מעולם מהשדרה שהוגדרה כאתר בעל משמעות היסטורית.

שלט הוליווד

שלט הוליווד, הממוקם על הר לי בגובה 478 מטרים, הוא אייקון תרבותי מפורסם ונראה לעיתים קרובות בתרבות הפופולרית כסימן היכר לאזור הוליווד. השלט הוקם במקור בשנת 1923 כדי לפרסם פרויקט בנייה חדש בגבעות הוליווד, ובמקור היה כתוב עליו "הוליוודלנד" (HOLLYWOODLAND). בשנת 1949 נרכשה הקרקע ע"י לשכת המסחר של הוליווד, שהסירה את ה"לנד" מהשלט. במהלך השנים הזניח השלט ובשנת 1978, לאחר מגמה ציבורית, שופץ השלט בפלדה אוסטרלית על ידי תשעה תורמים מפורסמים. השלט שודרג שוב ב-2005 וב-2012.

תיאטרון דולבי

תיאטרון דולבי (לשעבר תיאטרון קודאק) הוא אודיטוריום הממוקם בשדרת הוליווד ומארח באופן קבוע את טקסי פרסי האוסקר מאז הקמתו בשנת 2001. התיאטרון עוצב במיוחד לצורך אירוח טקסים מצולמים, עם במה גדולה ו"תא תקשורת" למצלמות ולציוד הפקה. למרות זאת, קיבולת המושבים של האולם נמוכה יחסית עם כ-3,330 מושבים בלבד. בחלל הכניסה למבנה מוצגים עמודים מעוטרים עם שמות הסרטים שזכו בפרס לסרט הטוב ביותר. התיאטרון נקרא במקור "תיאטרון קודאק" בשל חוזה חסות של חברת קודאק. לאחר פשיטת רגל של קודאק ב-2012, נרכש החוזה על שמו של המבנה על ידי חברת דולבי למשך 20 שנה. מלבד טקסי האוסקר, התיאטרון גם מארח קונצרטים, הופעות ואירועים נוספים לאורך השנה. בהצלחה !



מודעות



פתרון 2 אותיות: דף
פתרון 3 אותיות: גיר, פיט
פתרון 4 אותיות: אפלק, הנקס, ניסן, קופר, קוצ'ר, קרוז, ראסל
פתרון 5 אותיות: ברטון, ברנדו, דאגלס, הופמן, סנדלר, פרימן (שחקן הוליוודי), קלוני
פתרון 6 אותיות: דיימון, רדפורד (שחקן הוליוודי ותיק)
פתרון 7 אותיות: פטינסון
פתרון 8 אותיות ומעלה: וושינגטון, מקונוהיי
פתרון של שתי מילים ומעלה:
אדם סנדלר, אשטון קוצ'ר, בן אפלק, בראדלי קופר (ברדלי קופר), בראד פיט, ג'וני דף, ג'ורג' קלוני, ג'ק למון (שחקן הוליוודי בעבר), דנזל וושינגטון, דסטין הופמן, טום הנקס, טום קרוז, ליאם ניסן, מאט דיימון, מורגן פרימן (שחקן הוליוודי ותיק), מייקל דאגלס, מרלון ברנדו (היה שחקן הוליוודי בולט), מתיו מקונוהיי, קורט ראסל, קירק דאגלס (היה שחקן הוליוודי בולט), רוברט פטינסון (שחקן אנגלי), רוברט רדפורד, ריצ'רד ברטון, ריצ'רד גיר
ביטויים דומים: שחקן הוליוודי שם מלט, שחקן הוליוודי תשחץ, שחקן הוליוודי תשבץ, שחקן הוליוודי מילון, שחקן הוליוודי 7 אותיות, שחקן הוליוודי ותיק תשבץ, משפחת שחקנים הוליוודיתשחקן קולנוע אמריקאי בעבר, שחקן קולנוע אמריקאי
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תשבצים ותשחצים

פתרון תשבצים ותשחצים. בעזרת מורדו תשחצים תוכלו לפצח את התשבץ בקלות וביעילות. תשבצים ותשחצים טובים לזכרון. ולפיתוח יכולת החשיבה.